четвер, 8 червня 2017 р.

Виховний захід-свято «Ти у мене єдина у світі».

Сценарій виховного заходу в 5-А класі до Дня Матері
Мета: Рзширити й поглибити знання учнів про значення матері в житті людини, формувати у дітей культуру почуттів, виховувати в них повагу та любов до матері, бережливе ставлення до неї, розвивати смислову, образну пам'ять, вміння висловити свої почуття.
Презентація  Мамам присвячується- дитячі фото з мамами

Світлина від Марії Туки.Грищук С.Учениця. «Коли Бог відправляв зі свого раю дитину на Землю,яка мала народитися в якійсь сім’ї,дитина спитала:навіщо він це робить і просилася залишити її в Едемі,бо дуже боїться нового життя. Бог посміхнувся і сказав : «Не бійся нічого , на Землі буде з тобою ангел,який буде допомагати тобі все життя,який піклуватиметься про тебе і ти полюбиш його всім серцем. Як же я впізнаю його?Де знайду?- спитала дитина. На що Бог відповів : «Це буде твоя перша людина на Землі,яку ти зустрінеш…а зватимеш ти цього ангела-МАМОЮ…»


Ведучий 1. Так, мама – перше слово, головне слово.
Ведуча 2.  Мама – життя подарувала, світ подарувала мені і тобі.
Ведучий 1. Тільки за те, що життя подарувала, кожен повинен бути вдячний своїй мамі.
Ведуча 2. Мама – найвірніший друг, який ніколи не зрадить ні за яких обставин.
Ведучий 1. Лише мама думає про нас завжди і скрізь. Тільки мама завжди прийме нас такими які ми є. Серце матері завжди з своєю дитиною.

 ( Дмитрук В-Голос Бога із –за куліс у мікрофон.  Синиця А-Ангел здіймає руки в небо і розмовляє з Богом. На кріслі лялька в одязі мами: довга спідниця , завязана хустинка та коралі.)

Інсценізація «Коли Бог творив Маму».  (Бруно Ферреро. Сорок казок у пустелі. – Свічадо, 2000)
 Одного разу Бог вирішив створити…маму.
Шість днів та ночей він роздумував і експериментував. Та ось з’явився ангел і каже:
— Ти стільки часу витрачаєш на неї!
— Так… Але чи ти читав вимоги замовлення? Вона повинна складатися з 180 рухомих частин, які можна було б при потребі замінити, її поцілунок має лікувати все — від зламаної ноги до розчарування в коханні, також вона мусить мати шість пар рук.
Ангел похитав головою і недовірливо запитав:
— Шість пар рук?
— Не в руках проблема, — відповів Бог, — а в трьох парах очей, що вона повинна мати.
— Аж стільки! — скрикнув ангел.
Бог ствердно кивнув. Потім додав:
— Одну пару, щоб бачити через зачинені двері, коли питає: “ Що ви там робите, діти? ”, навіть якщо вона вже знає, що вони роблять. Іншу пару на потилиці, щоб бачити те, чого не мала бачити, але що має знати. Ще іншу пару, щоб таємно сказати синові, який потрапив у халепу: “Розумію, сину, і люблю тебе”.
— Господи, — сказав ангел, — вже пізно, йди відпочивати.
— Не можу, — відповів Господь. — Вже майже закінчую.
Ангел поволі обійшов навколо моделі матері.
— Надто ніжна, — сказав, зітхаючи.
— Але витривала! — відповів Господь із запалом. — Ти не можеш уявити собі того, що може зробити чи перетерпіти мати.
— Вміє думати? — спитав ангел.
— Не тільки думати, а вміє також дуже добре користуватися своїм розумом і пристосовуватися до обставин.
Тоді ангел схилився над моделлю і доторкнувся пальцем до її обличчя.
— Тут щось стікає, — сказав здивовано.
— Так, це — сльоза, — відповів зі смутком Бог.
— А для чого вона? — спитав ангел.
— Щоб висловити радість, смуток, розчарування, біль.
— Господи, Ти — справді геній! — вигукнув захоплено ангел.
Тихим меланхолійним голосом Бог прошепотів:
— Правду кажучи, це не я створив… ту… сльозу.
Синиця А. Мамина сльоза… Це любов і турбота, це радість і горе, це біль і розрада, які вона переживає разом зі своєю дитиною, а часто – замість своєї дитини. Ажде в її серці горить священний вогонь божої ласки – любов до дитини.
Сьогодні у цій залі свято
Ми дуже раді всіх вітати!
І сподіваємось, що кожен
Для себе щось узяти зможе.
Хтось настрій добрий запозичить,
Бо посмішка усім нам личить,
Хтось слову доброму зрадіє,
Бо про добро усі ми мрієм. 

Та починати вже нам час,
Сюди запросили ми вас.
Аби всім разом у дружнім колі,
В домівці нашій - рідній школі – 
Сердечно й щиро привітати
З сьогоднішнім маминим святом


1 Ведучий. Мати, мама, матуся. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо називає людину, яка завжди до нас найближча, найдобріша, найкраща, найсміливіша. Її очі супроводжують дітей у далеких життєвих мандрах, материнська ласка гріє нас до старості.

2 Ведучий. Нема друга ближчого і ріднішого , ніж мама. Всі наші радості і печалі, мрії і прагнення – разом з нею. І все розуміє щире материнське серце.

1 Ведучий. Лагідний материн наспів засівав дитячу душу любов’ю до дітей, природи, людей, до усього живого. Від слів нениної пісні починали свій шлях поети і композитори, філософи і мудреці.

 Заспівай мені, мамо моя,
Як бувало колись над колискою.
Буду слухати , слухати я
І стояти в замрії берізкою.
2 Ведучий. Ми звеличуємо святу і безкорисливу материнську любов, натруджені материнські руки, які гладили нас по голівці, пригортали у голод і холод, знімали жар з чола , випікали духмяний  хліб. О, святі материнські руки ! В неоплатному боргу ми перед ними !

1. Ведучий. Мати… Материнське серце здатне перейматися болем дитини на відстані, журитися долею своїх дітей усе життя. Якби могла, сонечко прихилила б…

2 Ведучий. Говоріть своїм ненькам ласкаві слова щоднини й щогодини, бо хто ж боронить нас від усіх бід та й від самих себе ? Недарма  в народі кажуть : «Болить в дитини пальчик, у матері – серце…»

Пісня Кузьми Скрябіна «Мам, ти вибач, що я став дорослий» ( Стас Ш)

     Гончарук Д.
Учень. Коли в особистих чи родинних взаєминах доходить до рахунків, усе закінчується. Любов - або безкорисна, або її немає.
Інсценізація «Рахунок для мами»
Автор: Богданчик сидить за столом і щось старанно записує у зошит.
Фасолько А Мама: Що ти пишеш, сину?
 Аніпчук Д. Богдан: Рахунок для тебе.
Мама: Цікаво, цікаво! (хоче підглянути)
Богдан: Побачиш, коли я допишу.
 Автор: Хлопчина списав цілий листок , простягнув його мамі і вона почала його читати.
Мама: (читає) Рахунок для мами Богдана, який зробив деяку роботу по господарству і хоче отримати за це певну суму грошей, а саме:
2 рази приніс молоко – 30 коп.
4 рази прибрав у кімнаті – 90 коп.
2 рази помив посуд – 60 коп.
5 разів почистив взуття - 95коп.
3 рази допомагав накривати на стіл – 80 коп.
Це разом – 3 грн..55 коп.
Автор: Мати уважно прочитала цей дивний рахунок, взяла олівець і сказала:
Мама: Я напишу тобі свій рахунок.
Богдан: Твій рахунок?
Мама: Так, невеличкий .
Богдан: Ну, добре , почекаю.
Автор: Мама не довго сиділа над своїм рахунком справилася дуже швидко і віддала синові.
Учень (читає)
Рахунок  Галини Віталіївни синові Богданчику:
12 років для тебе варила їсти – 0 грн. 0 коп.
12 років для тебе прала – 0 грн.0 коп.
50 штанів і курток , сорочок зашила – 0грн.0 коп.
100 ночей просиділа біля тебе, коли ти хворів – 0 грн.0 коп.
Усе разом – 0 грн.0 коп.
Автор: Хлопець уважно прочитав мамин рахунок  і був  здивований:
Богдан: Але, мамо, чому ти скрізь  написала  0 грн. 0 коп..?
Мама: Тому що мати для своєї дитини все робить просто так. Але , якщо ти хочеш , я можу тобі дати ті 3 грн. 50 коп. які ти заслужив.
Автор: Богданчик підхопився  зі свого місця, підбіг до матері , обняв її. і сказав:
Богдан: Ні, ні, мамо… Я не хочу жодної копійки…Прости мені…Я все зрозумів.
Учень
Мати піде, в серці лишить рану.
Всохне корінь наш і родовід.
Заклинаєм:
Бережіть всі маму,
Діти світу, маму бережіть!

І коли згрубіла ваша мова
Їй здобудьте ласку із грудей.
Бережіть її від злого слова,
Бо найглибші рани - від дітей.

2 В. Мати – трудівниця. Невтомні материнські руки… Не було либонь такого, чого б вони не вміли. І завжди пахне чимось: чи свіже випрасуваною білизною, або пшеничними  борошном, або гарячим хлібом, а то просто вітряним осіннім полем. Куди б не поїхав , збережи у пам’яті образ матері.

Я прокидаюся рано
Й зразу, хоч ще не встаю
Тільки з просоння погляну –
Бачу матусю свою.
Мати – досвітня пташина,
З досвіту вік не зімкне,
Ходить по хаті навшпиньки,
Щоб не збудити мене.
Мати – то сонечко рідне,
Сонечко ясне, земне,
Слово її заповітне
Гріє і живить мене.
Не за синіми морями, 
Не в далекій далині – 
Тут, удома, біля мами
Світить сонечко мені.
До грудей мене пригорне, 
Поцілує у чоло,
Щось тихенько прошепоче, 
І біди як не було.

Матусю наша, ми це знаєм:
Багато ангелів є в Божім раю,
Та на землі лише один між нами:
Це наша мама!

Учень
Мама - перше слово вимовлено мною!
Мама - перша подруга моя!
Мамо, все святе пов’язане з тобою,
Мамо, лиш у тебе вірю я!

Учень
Уклін тобі, тобі пошана,
В цей день святковий, люба ненько,
За ті важкі години ранні,
За золоте твоє серденько,
Щоб все віддало в любім зриві,
Щоб тільки ми були щасливі.
Учень.
Можна у світі багато зробити -
Перетворити зиму на літо.
Можна море й океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти,
Можна пройти крізь пустелі і хащі,
Тільки без мами не можна нізащо,
Бо найдорожче стоїть за словами -
“В світі усе починається з мами!” 

Танець дівчаток для мам

За вас ми молимося Богу,
За вас благаєм Пресвятого, 
Щоб вам здоров’я, силу дав, 
Щоб щастя-радість вам послав,
Щоб обминало лихо і пригоди злі.
Матуся наша – ангел на землі!

 Пісня лунає по всій Україні -
Матусине свято прийшло до нас нині.
Щиру подяку ми неньці складаєм,
Здоров’я і щастя рідненькій бажаєм.

Рідна мати, Матір Божа, Мати Батьківщина -
Три цілющих вічних слова - Вся моя родина.
Перша мати - то рідненька,
Що на світ зродила,
Що пестила, доглядала,
Добра-правди вчила.
Друга мати - Україна,
Рідная землиця!
Третя мати - це Марія,
Небесна цариця.

Бо ж я, моя мамо,
Твоя кість і кров,
Ти мене родила,
Ти є мій покров!
Ти мене борониш
Від усіх тривог,
Най благословить тебе
З неба Господь, Бог!

Учениця
Молю тебе, Мати щирими словами, змилуйся, над нами.
Силу і здоров’я дай нам, Божа Мати,
Поможи нам вчитись, чесно працювати,
Щоб була потіха для рідної мами,
Змилуйся над нами,
Дай нам оминути всяку злу пригоду,
Дай рости на користь рідному народу.

Учень.
Діво Пресвятая, Матір Матерів,
Пригорни до серця всіх своїх синів.
Освіти їх світлом золотим,
Виповни любов’ю неспокійний дім.
Научи як землю вберегти від зла,
Розумом, діянням і крилом тепла.
Зоре - Зорянице і сонце доброти,
Землю України, щастям освіти!

Пісня до Матері Божої “
Попрошу у Бога снів.”  (Зелінська Юля)

Світлина від Марії Туки.Ведуча 
На поклик власної душі, 
Що здатна нас карати грізно, 
Спіши до матері, спіши, 
Допоможи ще тобі не пізно, 
Допоможи жде Тебе вона, 
Щоб потім боляче не стало, 
Щоб материнська сивина 
На совість не лягала 

“Розмова з мамою”. (мама і син) 
Вознюк А. Син. Розкажіть мені, мамо, про вишні… 
Їх було так багато в саду?
Грищук С. Мама. Були сину морози невтішні, а вони кого хочеш зведуть.
Розкажіть мені, мамо, про зорі, чи такими були й колись?
А той, сину, хто виріс у горі - не часто на зорі дививсь.
Розкажіть мені, мамо, про долю, чи людині підвладна вона?
Наша доля, мій сину, як море - той пливе лиш, хто має човна.
Розкажіть мені, мамо, про роки - чи спливають помітно вони?
Роки, сину, помітні, доки матерів пам’ятають сини!

Мама зачитує “заповіт сину”
(ти добре, сину, проживеш)

Ти добре сину проживеш
Як знатимеш, куди, ідеш,
І як зумієш там, де став,
Стояти так, щоб не упав
Ти добре, сину, проживеш,
Коли нікого не пригнеш
І пройдеш так життєйську путь,
Щоб ані буть, ні битим буть
Ти добре, синку, проживеш,
Як сироті сльози утреш,
Слабких від сильних захистиш,
Живих із духом підкрипиш
Ти чесно, синку, проживеш,
Коли з неправдою порвеш.
Бо правдою ти пройдеш світ -
Цемій святий тобі завіт 

Пісня “Сину, сину, сину, ангел мій, Я тобі щасливу зичу долю

 Киричук Х. Треба берегти коріння роду, рід. Хто ж його береже, хто берегиня роду? Головною берегинею роду була мати, її святою називали,
Т. Шевченко писав:
У нашім раї на замлі
Нічого кращого немає
Як тая мати молодая
З своїм дитяточком малим.
Мати народжувала дитину, співала ій, вчила добра і любові.

Якби зібрати всі слова земні,
Ми б вибрали прості і невисокі,
Щоб ваші діти трояндами цвіли,
Щоб не були в житті ви одинокі.

Хай не спішать літа на ваш поріг,
Хай повсяк час здоров’я прибуває,
Ми ніжно любим вас і від душі
Всього найкращого бажаєм.


Найкращі дні для наших матерів -
Це дні, коли щасливі їхні діти.
Від нас залежить, скільки днів таких
Ми можемо для матері зробити.
Даруймо ж радість нашим матерям,
Бо їм турбот і горя вистачає. 

5.Земля дочекалась і рясту, і сонця, і цвіту.
Душа, мов калина, росте і цвіте від тепла,
Нічого не треба, нічого не хочу від світу,
Лишень аби мати на білому світі була.

6. Я часто ночами згадую знов
Дитинства сполохану казку.
Спасибі вам, мамо.
Спасибі вам, мамо, за вічну любов
І щедру незміряну ласку.

7. Схилялось над ліжком привітне чоло,
Дрімали натомлені очі…
Спасибі вам, мамо, спасибі вам, мамо,
за ваше тепло
І довгі недоспані ночі.

8. Нагороджений я любов’ю -
Хай святиться повік ім’я!
Зичу доброго вам здоров’я,
Берегине, нене моя!

Танець
хлопців «Подільська кадриль»

Сценки до дня матері. Смішні сценки
На сцену виходять діти і починають розмову між собою.
Дитина 1:
Так, ось же вони, дорослі, просто дістали вже, зовсім не розуміють нас!
Дитина 2:
Це правильно підмічено – не розуміють. А головне, хочуть нас обдурити, ніби ми такі дурні і нетямущі!
Дитина 3:
Я вчора сів вечеряти, а на вечерю була риба. Адже знають, що я рибу не люблю, а все одно готують мені її! І головне говорять так: їж рибу, вона корисна для розуму. Але ж я й так розумний! А потім додають – риба корисна для кісток! Та я і так кістлявий!
Дитина 1:
А мене взагалі покарали ні за що!!!
Дитина 2:
Це як? Прямо взагалі ні за що???
Дитина 1:
Ну так. Я спізнився на обід, і мені мама каже, щоб я за обідом не говорив ні слова. Я тільки відкриваю рот, а вона – ні слова! І так весь обід. А коли поїли, вона мене питає – що, мовляв, ти хотів сказати? А я відповідаю – молодший братик згущене молоко розливає по черевиків у коридорі! І мене покарали за те, що я відразу не сказав про це! А самі весь обід – мовчи! Мовчи!
Дитина 2:
Ні, ну іноді є сенс в тому, що ти ще маленький.
Дитина 1:
Наприклад?
Дитина 2:
От мене батьки змушують грати на скрипки два рази в день – вранці і ввечері. А я не хочу. Так вони мені за те, що я граю, купують морозиво. А мій сусід мені купує три морозива за те, щоб я не грав. Так що я можу маніпулювати і батьками і сусідом, а це відразу троє дорослих людей!
Дитина 3:
Так дорослі самі буває, таке вигадають! Ось, наприклад, як зрозуміти напис в зоопарку тварин не годувати. А як же вони живуть, якщо їх не годують?
Дитина 1:
А мій тато мені весь час каже: навіщо тобі цей комп’ютер? Навіщо тобі цей телефон? Навіщо тобі ця ігрова приставка? Ось у моєму дитинстві цього не було! Я навіть думаю, що мій тато динозаврів бачив!
Дитина 2:
А в мене мама чистила рибу, а я грав поруч і постійно трошки лаявся. Мені мама каже: якщо батька немає вдома, це не означає, що я не дам тобі ляща за нього. І тут мені як «прилетить» по голові. Ну, от як її зрозуміти – адже мама чистили карася, а погрожувала мені дати ляща? Так дорослі самі брешуть постійно!
ДО ТЕЛЕФОНУ
П’ятирічний хлопчик підійшов до телефону:
Так, слухаю.
Поклич тата або маму!
Їх вдома немає.
То, може, ще хтось є?
Так, моя сестра.
Поклич її будь-ласка!
Невдовзі хлопчик знову бере трубку.
Вона дуже важка. Я не можу витягнути її з коляски.



ДРАБИНА
Михайлик прибіг до матері й каже:
Мамо, я перекинув драбину.
Драбину? Швидше скажи про це татові!
Тато вже знає. Він висить на люстрі.
Таткова вдача
- А ти, татку, в школі вчився?
- Учився, Сергійку.
- А це правда, що ти, тату,
Був одержав двійку?
- Було таке, траплялося...
Малий засміявся:
- Тоді мама правду каже,
Що я в тебе вдався.

Діоген
Прочитав школяр Євген
У серйозній книжці,
Що філософ Діоген
Жив колись у діжці.
І дивується хлопчак:
- Як це можна, тату,
Щоб філософ - і не зміг
Збудувати хату?
Батько каже:
- Хто ж, синок,
Лізе в бочку з жиру?
То він хохму відколов,
Щоб дали квартиру

Мозок
Кличе хлопець:
- Чуєш, тату?
- Чого тобі, синку?
- Я знайшов у себе в книжці
Цікаву картинку.
На картинці людський мозок,
Геть увесь пом'ятий?
Батько глянув, посміхнувся.
- Тут ясна картина:
Як народиться, синочку,
На цей світ людина,
То вправляють і вправляють
Їй мозги потрошку,
Доки стане в неї мозок
Схожий на гармошку.



 (Тимощук М)Ведучий:  Ви посміхались, наші любі мами і бабусі. Очі сяяли. Це найкраща нагорода нам.

 (Гончарук Д)Нехай ваші діти радують Вас. Посміхайтесь,  будьте здоровими і щасливими!…

Діти:
Спасибі вам , рідні мами
За те, що сьогодні з нами.
До вас наше щире слово:
Разом: Матусі, будьте здорові!


Бува ж і так, тож скажемо  прямо,
Що через нас сумують мами.
То ж всі сьогодні просимо вас
Разом:          Пробачте , любі мами нас!


Дарунків, золота не маєм,
Щоби до ніг тобі зложити,
Однак тут спільно присягаєм,
Що допоки будем жити—
Любов сердець своїх маленьких
Тобі дамо, кохана ненько,
Щоб діти всі цілого світу

(Діти вручають матерям подарунки.)

Пісня «Квіти для мами» (Ірина М., Соломія Г.)
Світлина від Марії Туки.
Світлина від Марії Туки.

Немає коментарів:

Дописати коментар