Мій проект


Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти

Проект
Мій шлях професійного розвитку
на 2013-2018 рр.
 з проблеми:
"Розвиток творчих здібностей учнів 
на уроках математики"


Слухач групи курсів   підвищення                                                                                                                                                                                        кваліфікації:
                                                                                   Тука  Марія Василівна
                                                    вчитель  початкових класів
                                                                                   та математики
Шумської ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Науковий керівник:
Буган Ю. В.- директор
Тернопільського ОКІППО




Тернопіль
2013


Назва проекту: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках математики»
Обґрунтування проблеми: Успішно здійснити завдання навчання і виховання учнів школи зможе, якщо буде забезпечено органічну єдність навчально-виховного процесу у викладанні усіх предметів, а особливо у математиці. Завдання вчителя математики – якнайповніше використати можливості активізації розумових і творчих здібностей учнів з математики. Для активізації навчання важливе значення має розкриття  ролі математики в розвитку науки і техніки, у будівництві нового суспільства. Першорядним завданням учителя є створення умов для формування творчої, компетентної особистості, здатної реалізувати свій потенціал у суспільстві. Швидкий ріст інформаційних технологій та розвиток сучасних дітей вимагає ефективнішого проведення уроків, спрямованих на їхню особистість. Знаходження шляхів активізації розумових і творчих здібностей учнів на уроках і поза урочний час спрямоване на підготовку людей високої освіченості.
Мета проекту: Розширити, оновити і поновити знання про зміст і методи математичної освіти у школі І-ІІІ ступенів.
Проаналізувати методи математичної освіти у Шумській ЗОШ І-ІІІ ст №1, покращити рівень знань учнів за допомогою системного використання наочностей та інноваційних технологій.
Завдання проекту:
ü     Розширити коло знань про застосування наочностей та комп’ютерних технологій
ü     Створити системи уроків з використанням ігрових ситуацій, наочностей та  комп’ютерних технологій
ü     Узагальнити власні напрацювання та зробити відповідні висновки
Характеристика проекту: практично орієнтований, внутрішньо предметний,   
             індивідуальний, довготривалий, частково-пошуковий, зовнішній.   
Учасники проекту:  Учні 5-11 класів, їх батьки, члени окружного методоб’єднання  вчителів математики, районного методоб’єднання вчителів математики, дирекція школи, методист з математики РМК, профільні кафедри ТОКІППО і ТНПУ
                   


Термін реалізації проекту  січень 2013 – 2018рр.

Етапи реалізації завдань проекту.
№ з/п
Етапи роботи
Зміст діяльності
Термін
1.1



Діагностично -прогостичний
Ознайомлення з проблемами сучасної вітчизняної освіти загалом і викладання математики,          зокрема          шляхом прослуховувати     лекції     настановної сесії,        опрацювання        методичних рекомендацій з предмета.
05.01-25.01.13р
1.2


Аналіз     результатів     діагностування, встановлення прогалин у фахових та педагогічних     знаннях,     зокрема     з обраної проблеми.
31.01
1.3


Формулювання      актуальності      теми проекту, його мети і завдань
19.11-23.11
1.4


Розробка змісту і визначення термінів реалізації проекту.
26.11-30.11
1.5


Захист проекту, його коригування.
25.01.2013р.
2.1
Організаційний
Представлення   проекту   на   засіданні методоб'єднання вчителів математики, методичній нараді при директору школи
Січень 2013р.
2.2


Погодження         обраної         науково-методичної    проблеми    з    дирекцією школи,   методистом   РМК,   розробка графіка фахових консультацій
Листопад- грудень 2012р
2.3


Опрацювання   літератури   з   проблем підвищення       ефективності       уроків математики,  формування індивідуального інформаційного банку про методи і форми роботи
Лютий 2013р.
2.4

 Проведення контрольно-діагностичного тестування з учнями 10-го класів щодо виявлення їх пізнавальних інтересів до вивчення математики

Квітень 2013р
2.5


Проведення контрольно-діагностичного тестування з учнями 9  класу щодо виявлення їх пізнавальних інтересів до вивчення геометрії

Квітень 2013р
2.6
Формування   групи   учнів,які   мають підвищений     інтерес     до     вивчення математики.

Вересень 2013р
2.7


Удосконалення навичок роботи з комп’ютерною технікою, збирання інформації про підвищення результативності уроку

Жовтень 2013р
2.8


Створення       «Творчої      педагогічної майстерні».

Листопад 2013р
2.9

Проведення диспутів,круглих столів,засідань методичних об'єднань.

Січень – травень 2013р
2.10


Попереднє ознайомлення учнів з особливостями вивчення математичних дисциплін,проведення позакласних заходів,практикумів.

Вересень-
 Лютий 2014р
2.11


Налагодження контакту з учителями шкільного методоб'єднання щодо вироблення методів підвищення активізації і творчих здібностей учнів на уроках математики

Січень – травень 2013р
2.12

Цільове консультування у методистів РМК, ТОКІППО і ТНПУ

Листопад 2013р
3.1
Розробка конспектів уроків математики з використанням наочностей та комп'ютерних технологій
Січень 2013р. –травень 2018р.
3.2


Самоаналіз ефективності вивчення курсу на основі ведення систематичних спостережень


3.3


Залучення учнів до розробки наочностей


3.4







Проведення    тижнів    математики у Шумській ЗОШ №1
Березень 2013-2018 рр.

3.5


Діяльнісний


Залучення      учнів      до      участі      у шкільних, міжшкільних,  районних,   обласних  та Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах. Залучення до Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Міжнародного чемпіонату з розв’язування логічних математичних  задач.








Згідно з графіком
3.6

Випуск інформаційного бюлетня
3.7

Залучення батьків учнів  до  спільних позакласних заходів
3.8


Проведення відкритих уроків та заходів для вчителів методоб'єднання вчителів школи, батьків.







2013-2018рр.



3.9

Навчальні екскурсії , вимірні роботи на місцевості, опис їх результатів
3.10


Проміжне консультування у методистів РМК та дирекції школи
4.1







Представлення    результатів    спільної діяльносі  з  учнями  та  громадою  на науково - практичній конференції.
Листопад 2017 р.
4.2


Узагальнюваль
но-
підсумковий
Виступ    з    обміну    досвідом    щодо професійного зростання на шкільному чи районному методоб’єданні
Січень 2018р    

4.3


Підготовка публікацій у місцевій пресі, шкільній пресі
2015-2018 рр

4.4


Підготовка атестаційних матеріалів.
2018 р.

4.5


Розробка спільно з методистом РМК рекомендацій     щодо           напрямків поширення досвіду.
Березень- квітень  2018р.




Пошук  нових  напрямків  підвищення


4.6

професійної                  компетентності, визначення       нової       індивідуальної науково - методичної проблеми.
2018р.



4.7




Систематизація    зібраних    матеріалів
індивідуального                професійного зростання  (дидактичних,  методичних, фото-), формування портфоліо.


Вересень 2018р.

4 .8


Представлення   результатів   роботи   в
рамках    проекту   у    формі    звіту    з
демонстрацією                        матеріалів
індивідуального         портфоліо         на
наступних         курсах         підвищення кваліфікації
Згідно з графіком
курсів

4.9


Самооцінка            результатів            за
встановленими критеріями. Оцінка результатів роботи вчителя




Ресурси.
Людські: залучення до співпраці батьків, методистів РМК та ТОКІППО, колег з
окружного методоб'єднання, вчителівШумської ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Матеріально    -    технічні:    поповнення    методичними    та    демонстраційними
матеріалами, копіювальна техніка.
Фінансові: власні кошти та спонсорські кошти батьків учнів.
Інформаційні: комп'ютер з підключенням до Інтернету.


Прогнозований результат.
Володіння інноваційними технологіями навчання, діагностика пізнавальних
інтересів, життєтворчості, професійного самовдосконалення, самооцінки, організації
самостійної пошукової роботи учнів.
Позбавлення особистісних комплексів, ініціативність, високий творчий потенціал,
готовність до інновацій.
Підвищення природничо - математичної компетентності учнів.




Немає коментарів:

Дописати коментар