Тема: Квадратична функція
Мета: Закріпити вміння
будувати графіки квадратичної функції і за графіком визначати її основні
властивості , використовуючи властивості
квадратичної функції розв'язувати завдання
підвищувати рівень навчальної мотивації з використанням комп'ютерних
технологій , розвивати логічне мислення.
Обладнання: презентація
на екрані учні бачать геометричні фігури , в яких записані рівняння. Натуральні
числа , які є розв'язками даних рівнянь та показують черговість виконання завдань
на уроці .
Хід уроку:
- Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок. Ми спробуємо об'єднати знання, отримані на уроках алгебри та інформатики і залучити комп'ютер до вирішення математичних завдань. У кожного з вас на столі лежать смайлики . Виберіть той смайлик, який відповідає вашому емоційному стану на початок уроку і поставте на ньому цифру 1 . Наприкінці уроку ви зробите те ж саме. Це допоможе мені визначити ваше ставлення до такої форми проведення уроку .
- Отже , тема нашого уроку « Квадратична функція ». Ми вдосконалимо знання про квадратичну функцію . Переходимо до наступного слайда . На слайді ви бачите геометричні фігури , з яких складається наш урок. За кожною геометричною фігурою захований етап уроку . На кожній фігурі записані рівняння. Які це рівняння? Як ви бачите фігур 5 , отже етапів уроку теж 5 . натуральні числа , які є розв’язками рівнянь показуватимуть черговість виконання завдань на уроці .
I.
Заповни пропуски ... / повторення властивостей квадратичної функції / .
-
Перший етап уроку позначається природно цифрою 1 , але де на якій фігурі
сховалося це натуральне число ? / Хлопці підраховують в голові рішення кожного
рівняння і визначають , що це - коло . /
Отже,
переходимо до першого етапу нашого уроку . Ви повинні заповнити пропуски , щоб
вийшло вірне твердження або правильне формулювання визначення , правила.
1
. Функція у = aх2 + bx + c , де а , b , c - задані дійсні числа , а ≠
0 , х - дійсна змінна, називається ... функцією.
2
. Графік функції у = ах2 при будь-якому а ≠ 0 називають ...
3
. Функція у = х2 є ... ( зростаючою, спадною) на проміжку х < 0 .
4
. Значення х , при яких квадратична функція дорівнює нулю , називають ...
функції .
5
. Точку перетину параболи з віссю симетрії називають ... параболи .
6
. При а > 0 вітки параболи у = ах2 спрямовані ....
7
. Якщо а <0 і х ≠ 0 , функція у = ах2 приймає ... / додатні, від’ємні / значення.
II
. Подумай ... / усні завдання / .
-
Переходимо до другого етапу уроку . Але рішенням якого рівняння є натуральне
число 2 ? Учні кажуть що -2 і 2 входить в розв’язок рівняння записаного на параллелограммі / .
За
параллелограммом ховаються наступні завдання :
1
. Знайдіть координати вершини параболи у = х2 -4х +4
2
. Знайдіть нулі квадратичної функції у = х2 + х - 2
3
. Не
виконуючи побудова графіка , визначте ,
найбільше або найменше значення приймає квадратична функція у = 2 - 5х- 3х2
4
. За графіком знайдіть значення х , при яких значення функції
у = х2 - 5х + 6 додатні, від’ємні, дорівнюють нулю. Знайдіть проміжки зростання та спадання
функції .
III
. Розв’яжи ... / робота в групах / .
-
За якою геометричною фігурою ховається наступний етап нашого
уроку ? / хлопці визначають , що це трапеція / .
На
цьому етапі уроку учні працюють в групах. Кожній групі
пропонується вирішити певне завдання . Після того як всі учні в групі вирішили це завдання , 1 учень виходить і
оформлює розв’язок на дошці. Якщо залишається час то учні продовжують вирішувати завдання призначені для інших
груп.
1 група: Знайти значення х , при яких квадратична функція
у
= 2х2 - 5х +3 приймає значення, рівне 1 .
2 група: Знайдіть координати точок перетину параболи у = х2 + х - 12 з осями координат.
3 група: Не
виконуючи побудова графіка функції у = х2 - 4х + 6 , знайти її найбільше або найменше значення
.
IV . Робота з програмою Advanced Grapher
...
-
Четвертий етап уроку захований за геометричною фігурою - трикутник. Вам
пропонується вирішити графічно нерівність x2+ 2х - 3 > 5 .
V.
Тест .
Геометрична
фігура - ромб приведе нас до п'ятого етапу уроку , який включає в себе тест.
варіант
I
1
. З функцій : у = х2 + 4 , у = х - 3х2 + 1 , у = х6
-2х + 1 , у = х - 1 ,
у
= ( х + 1 )2 виберіть квадратичні .
А ) у = = х2 + 4, у х - 3х2 + 1;
Б) у = х2 + 4 , у = ( х + 1 )2 ;
В) у = х2 + 4 , у = х - 3х2 + 1 , у = ( х + 1 )2
;
Г) у = х6 -2х + 1 ;
2
. Знайдіть координати точок перетину параболи у = 4х2 і прямої у =
3х + 1 .
А) ( 0 , 3) ;
Б) ( 2 ; -2 ) ;
В) ( 1 ; - ¼) ;
Г) ( - 1 ; ¼ ) .
3
.Розв’яжіть нерівність х2 ≤ 121 .
А ) х <= - 11 ;
Б) х ≥ 11 ;
В) - 11 ≤ х ≤ 11 ;
Г) х ≤ 11 , х > -11 .
4
. Знайдіть координати вершини параболи у = - 6 ( х - 1 )2 .
А) ( - 6 ; - 1 ) ;
Б) ( 1 , 0) ;
В) ( 0 ; - 1 ) ;
Г) ( 1 , 0) .
5
. Знайдіть координати точок перетину параболи у = - 2х2 + 8 з віссю Ох .
А) ( 2 , 0) ;
Б) ( 0 , 0) ;
В) ( 0 , 4) ;
Г) ( 2 , 0) , ( -2 ; 0 ) .
6
. Знайдіть координати точок перетину параболи у = х2 + 10х - 11 з віссю ординат.
А) ( - 11 ; 0 ) ;
Б) ( 0 ; - 11 ) ;
В) ( 0 , 0) ;
Г) ( - 10 ; - 1).
7
. На якому з графіків зображена функція у = - х2 + х + 12 ?
у
= х + 3х + 2 , у = х4 - 6х
виберіть квадратичні .
А ) у = х2 + 3х + 1 , у = х + 3х + 2 ;
Б) у =х2 + 5 , у = х2 + 3х + 1 ;
5
5
В) у = х2 + 3х + 1 , у = - х2 + 3х ;
Г) у = х2 + 3х + 1 , у =х2+ 5 , у = - х2 + 3х , у =
( х - 4 )2 + 5 .
5
5
2
. Знайдіть координати точок перетину параболи у = - х2 , і прямої
у
= 6х + 1 .
А) ( -5,8 ; 0,2 ) ;
Б) ( ≈ 5,8 ; 0,2 ) ;
В) ( ≈ -0,2 ; ≈ - 5,8 ) ;
Г) -0,2 .
3
. Розв’яжіть нерівність х2 ≥ 100 .
А ) х ≥ 10 ;
Б) - 10 <= х ;
В) - 10 <= х <= 10 ;
Г) х <= - 10 ; х ≥ 10 .
4
. Знайдіть координати вершини параболи = 2 ( х + 3 )2 - 5 .
А) ( 3 ; -5 ) ;
Б) ( 3 , 5) ;
В) ( -3 ; -5 ) ;
Г) ( -3 ; 5 ) .
5
. Знайдіть координати точок перетину параболи у = 3х2 - 48 з віссю абсцис.
А) ( 0 , 4) ;
Б) ( 4 ; 0 ) , ( -4 ; 0 ) ;
В) ( 4 ; 0 ) , ( 0, 0 ) ;
Г) ( 4 ; 0 ) .
6
. Знайдіть координати точки перетину параболи у = х2 +8 х - 9 з віссю Оу .
А) ( 0 ; -9 ) ;
Б) ( 0 , 0) ;
В) ( -9 ; 0 ) ;
Г) (9; -1 ) .
7
. На якому ескізі зображено графік функції у = х2 + 5х + 6 ?
VI
. Підсумок уроку . Д / з .
ДОДАТКИ
:
Завдання
по групах:
1
. Знайти значення х , при яких квадратична функція у = 2х2 - 5х +3 приймає значення, рівне 1 . Перевірита за допомогою програми Advanced Grapher
2
. Знайдіть координати точок перетину параболи у = х2 + х – 12 з осями координат. Перевірита за допомогою програми Advanced Grapher
3
. Не будуючи графік функції у = х2 - 4х
+ 6 , знайти її найбільше або найменше значення .
Немає коментарів:
Дописати коментар