вівторок, 21 січня 2014 р.

Симетрія відносно прямої- розробка уроку 9 клас

            «... Бути прекрасним означає бути симетричним і пропорційним».
   
                                                                                                                                             Платон

Тема. Симетрія відносно прямої.(Додаток презентація до уроку)
Мета. Розширити і поглибити знання учнів про симетрію в природі, навколо нас. Формувати уміння і навички учнів будувати фігури симетричні відносно прямої(осі симетрії).
Ознайомити із властивостями симетрії відносно прямої , застосовувати вивчені властивості до розв'язування задач. Розвивати в учнів мислення, увагу, пам'ять.
 Тип уроку: комбінований. 
Наочність і обладнання: таблиця «Перетворення фігур. Рухи» ППЗ, презентація " Симетрія в природі"
 План уроку

І. Перевірка домашнього завдання
1.    Перевірити наявність виконаних домашніх завдань та відповісти на запитання, які виникли в учнів при їх виконанні.
2.    Фронтальна бесіда
1)    Дайте означення симетрії відносно точки.
2)    Які фігури називаються центрально-симетричними? Наведіть приклади.
3)    Укажіть координати точки, яка симетрична точці A(a; b) відносно початку координат.

ІІ. Поетапне сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Поняття симетрії відносно прямої. Слайд 1
2. Властивості осьової симетрії. Слайд 2
1)    Перетворення осьової симетрії є переміщенням.
2)    Осьова симетрія перетворює пряму на пряму; відрізок — на відрізок; многокутник — на рівний йому многокутник.
3)    Точки, що належать осі симетрії, відображаються самі на себе.

3. Симетрія в природі. Слайд 3
Виконання вправ
1.    Побудуйте довільний трикутник ABC і симетричний йому трикутник відносно осі:
а) АВ;    б) ВС.
2.    Скільки осей симетрії має:
а) коло;
б) прямокутник;
в) квадрат;
г) ромб;
д) рівносторонній трикутник?

ІІІ. Закріплення й осмислення нового матеріалу 
 1. Розв'язування задач Слайд 4
1.    Побудуйте довільний трикутник і трикутник, симетричний даному, відносно прямої, якщо вона:
а) розміщена поза трикутником;
б) має лише одну спільну точку з трикутником;
в) перетинає дві сторони трикутника.
2.    Чотирикутник ABCD заданий координатами своїх вершин: А(1; 1);         В(-3; 2), С(-1; -2), D(5; -3). Знайдіть координати вершин чотирикутника, який симетричний даному відносно осі: а) Ох;    б) Оу.
3.    Доведіть властивості симетрії відносно прямої.
4.    Запишіть рівняння кола, яке симетричне колу (х – 1)2 + (у + 2)2 = 1 відносно:
а) осі Ох;    б) осі Оу.
5.    Запишіть рівняння прямої, яка симетрична прямій х + у = 1 відносно:
а) осі Ох;    б) осі Оу.
6.    Дано пряму MN і точки А і В в різних півплощинах відносно MN і на різній відстані від неї. Через точки А і В проведіть прямі так, щоб кут між ними ділився прямою MN навпіл.
2. Робота з підручником.
IV. Домашнє завдання
1.    Вивчити теоретичний матеріал.
2.    Розв'язати задачі
V. Підсумок уроку  Слайд 5
1.    Які точки називаються симетричними відносно прямої?
2.    Яке перетворення називається симетрією відносно даної прямої?
3.    Яка фігура називається симетричною відносно даної прямої?
4.    Що таке вісь симетрії? Наведіть приклади.

Немає коментарів:

Дописати коментар