четвер, 2 січня 2014 р.

Інтеграція на уроках математики

Інтеграція уроків
Інтегровані уроки з математики поєднують у собі знання та навики з інших шкільних навчальних предметів. Таким чином, важливим принципом навчання математики є міжпредметність.

Такий метод навчання не тільки розвиває логічне мислення, що є дуже важливим моментом у розв’язанні математичних задач, а й дозволяє пригадати, та закріпити матеріал з інших шкільних уроків.
На інтегрованих уроках з математики виконується ряд важливих функцій:

• Організаційна. Координація вчителів у роботі з різних предметів, їх співпраця,
вироблення та встановлення єдиних педагогічних вимог, щодо трактування
загальнонаукових понять.

• Освітня. Врахування розвитку сучасних загальнонаукових понять та ідей,
формування в учнів на цій основі системи знань.

• Розвивальна. Розвиток гнучкості мислення, самостійності та системності розуму,
пізнавальних інтересів учнів.

• Виховна. Сприяє формуванню політехнічних знань, умінь та навиків учнів.

Інтегровані уроки геометрії з кресленням

В шкільному курсі вивчення математики ці два предмети передбачають вивчення стереометричних форм предметів та просторового уявлення в матеріальному світі.
Як на геометрії, так і на кресленні учні вчаться виконувати побудову різних фігур та тіл.

Але уроки геометрії супроводжууться ще й теоретичним матеріалом, а креслення - це відпрацювання навичок побудови. А тому вчителям креслення потрібно спиратися на своєму уроці на теоретичні знання учнів, а вчителям математики враховувати занання, котрі допомагають правильно креслити фігури.

З метою ефективного використання часу на уроках геометрії, необхідно раціонально використовувати креслярські інструменти. При побудові перпендикулярних прямих використовувати косинець і лінійку, а не циркуль і лінійку і т.д.

Інтегровані уроки математики з природничими предметами

Ці предмети дають учням відомості про матеріальну цілісність світу, про живу та неживу природу, про роль людини у використанні природних ресурсів. Головним завданням цих предметів є формування в учнів політехнічних знань, та їх гармонійний і всебічний розвиток, як особистостей. " Хімія - це права рука фізики, а математики - це її очі"

З уроків математики учні одержують систему знань і вмінь, котрі використовують у повсякденному житті. Послідовне розташування тем з курсу алгебри, забезпечує в деякій мірі підготовку до вивчення фізики. Вивчення теми "Пропорція" у 6 класі дає можливість легше пояснити "Масштаб" на уроках географії. Формування умінь та практичних навичок розв'язування нерівностей та рівнянь забезпечує підготовку унів до вивчення алгоритмів на уроках інформатики.

Отож, правильно використовуючи міжпредметність на уроках математики, учні набагато глибше засвоюють матеріал не тільки на даному уроці, але й практично закріплюють знання, одержані на інших шкільних заняттях.

Немає коментарів:

Дописати коментар